Tuesday 3 February 2015

Tempat Makan Best-Nasi Bamboo Hot Spring Sungai Klah

Nasi bamboo.. menyebutnya saja dah bikin kecur ayak liur hehe.. sebelum ni cuma dengar dari kawan-kawan tentang nasi bamboo nie dan kebetulan ada majlis pembukaan restoran makcik di Slim River terus lah lajak ke Hot Spring Sungai Kelah untuk makan Nasi Bamboo.


Gerai Nasi Bamboo ni letaknya tidak jauh dari Hot Spring Sungai Kelah rasanya ramai yang dah mencubanya. Apa yang unik di sini sudah semestinya nasi yang dikukus dalam bamboo (Alaa macam nak buat lemang tu) . Ramai sungguh yang bertandang ke gerai ni sampai kena beratur panjang, tapi mujurlah tempat beli air, lauk dan nasi asing-asing jadi boleh la dibahagi tugas membeli, cepat sikit kan. Lauk pertama saya cuba adalah ikeli salai bersama kerabu. Bila saya menyumbat lauk kedalam mulut tiba-tiba saya tergamam. Ya Allah sedapnya!!hehe. Sebenarnya saya memang sukakan makanan selera kampung tapi apakan daya sekarang zaman dah canggih jarang orang panggang ikan guna dapur arang. Ikan keli salai rasa smooky tulah yang menambah kelazatan ikan tu, makan pula dengan kerabu yang boleh saya katakan PERFECT! ada beberapa lauk lagi yang kami ambil seperti gulai kambing masak batang pissang (Febret Ayah), ayam bakar, Talapia Bakar tetapi saya dari awal sampai habis mengadap keli salai bersama kerabu tak mahu kacau nikmat kelazatan itu haha over kan.


Kalau dah makan tu takkan tak ada air nya kan, mati tercekik keli salai kat anak tekak baru taww! Air kat sini tak lah special air biasa-biasa macam jus tembikai, sirap, laici tapi apa yag special bagi saya adalah cendol nya. Sebenarnya saya tak berapa gemar cendol tapi cendol kat sini lain sikit rasanya lebih smooth dan simple tapi sedap. Konon-konon tumpang rasa cendol si suami habis semangkuk saya bedal kiki..



Perut pun sudah kenyang, agak-agak ada space lagi tak untuk makan di majlis pmbukaan tu nanti. Hurmm

2 comments: